EVALUATION IN PHYSICAL EDUCATION: SINGULARITIES AND DIFFERENTIATION OF A CURRICULUM COMPONENT

Authors

  • Wagner dos Santos Universidade Federal do Espírito Santo, Centro de Educação Física e Desporto, Departamento de Ginástica.
  • Francine de Lima Maximiano Universidade Federal do Espírito Santo, Centro de Educação Física.

Keywords:

Physical Education, Elementary School, Educational Evaluation, Narrative.

Abstract

This study aims to present the dialogue with three teachers of Physical Education from the earlier grades of elementary school, giving a special attention to the evaluation practi- ces. It was conducted a semi-structured interview as the research tool, and the analysis of the content was used for the interpretative basis. Results show possibilities of evaluating Physical Education classes based on different recording instruments, considering the specificity of this curriculum component. It shows directions to enhance the evaluation, in order to overcome academic discourses which support their analysis in diagnosis of complaints.

Author Biographies

Wagner dos Santos, Universidade Federal do Espírito Santo, Centro de Educação Física e Desporto, Departamento de Ginástica.

Professor da Universidade Feral do Espírito Santo (UFES), do Centro de Educação Física e Desportos (CEFD) e do Programa de Pós-Graduação em Educação Física (PPGEF), Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Espírito Santo. Pesquisador do PROTEORIA (Vitória – Espírito Santo – Brasil)

Endereço para correspondência:

Wagner dos Santos

Caixa Postal 9905, AGF Universitária

Rua Arthur Czartoryski 455, Loja 1

CEP: 29060-974.

 

Francine de Lima Maximiano, Universidade Federal do Espírito Santo, Centro de Educação Física.

Acadêmica do Centro de Educação Física e Desportos (CEFD) da Universidade Federal do Espírito Santo (UFES). Membro do PROTEORIA (Vitória – Espírito Santo – Brasil)

Endereço para correspondência:

Francine de Lima Maximiniano

Caixa Postal 9905, AGF Universitária

Rua Arthur Czartoryski 455, Loja 1

CEP: 29060-974.

 

Published

2013-07-05

Issue

Section

Artigos Originais