PHYSICAL EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND THE BASIC TRAINING CURRICULUM

Authors

  • Cristiane Guimarães de Lacerda UFBA/Bahia (estudante)
  • Martha Benevides da Costa UNEB/Bahia (professora)

Keywords:

Child Education, teachers training, Physical Education, curriculum.

Abstract

This research is an analysis of the curriculum of physical education for teachers, at a state university of Bahia, with regard to the speci?c characteristics for future performance in kindergarten. This study aimed to identify whether the current curriculum of this course provides grants for the performance of future teachers in schools for children´s education. It was a documental research with dialectical approach. The analysis of the curriculum found general aspects related to a conscious activity in kindergarten. However, there are few speci?c citations to kindergarten and they have con?icting approaches, and an overlap of content between the disciplines.

Author Biographies

Cristiane Guimarães de Lacerda, UFBA/Bahia (estudante)

Graduada em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Estadual de Feira de Santana.

Estudante da Especialização em Metodologia do Ensino da Educação Física, Esporte e Lazer pela UFBA

Atua como docente em escolas de Educação Básica no segmento da Educação Infantil na Escola Barbosa Alves, da rede particular de ensino de Feira de Santana.

Desenvolve seus estudos no campo do currículo e da inserção da Educação Física na Educação Infantil.

Martha Benevides da Costa, UNEB/Bahia (professora)

Graduada em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Estadual de Feira de Santana.

Especialista em Metodologia do Ensino, Pesquisa e Extensão em Educação pela Universidade do Estado da Bahia

Mestre em Educação pela Universidade Federal da Bahia

Professora Auxiliar do curso de Licenciatura em Educação Física da UNEB/Campus II.

Desenvolve estudos no campo da Educação Física escolar, Educação Física na Educação Infantil e Mídia.

Published

2011-12-28

Issue

Section

Artigos Originais