PLAYING AND MEDIATION IN SCHOOL

Authors

  • Mariana Stoeterau Navarro Prefeitura Municipal de Curitiba
  • Elaine Prodócimo Unicamp

DOI:

https://doi.org/10.1590/S0101-32892012000300008

Keywords:

Playing, mediation, early childhood education, school.

Abstract

In the culture of immobilization where we live, one perceives the importance of playing in childhood. Playing becomes essential, especially in early childhood education. In this article we intend to re?ect the question of the mediation of playing at school. The different forms of mediation by the teacher in?uence the quality of playing at school. In order to achieve this, we will do a qualitative research, observing a group of young children on a daily basis, focusing the classroom environment. We found three situations with different forms of play mediations.

Author Biographies

Mariana Stoeterau Navarro, Prefeitura Municipal de Curitiba

Mestre em Educação Física na área de Educação física e Sociedade pela Faculdade de Educação Física da Unicamp. Professora de Educação Física da rede municipal de ensino de Curitiba-PR. End. Comendador Correia Junior 369-A Jardim das Américas, Curitiba-PR CEP 81530-300. Tel. (41) 32031915 / (41) 96269209.

Elaine Prodócimo, Unicamp

Doutora em Educação Física pela Unicamp, docente da FEF-Unicamp, do departamento de Educação Motora, coordenadora do curso de graduação FEF. End. Faculdade de Educação Física, Universidade Estadual de Campinas. Av. Erico Veríssimo, 701, Cidade Universitária Zeferino Vaz, CEP 13083-851 Campinas -SP.

Additional Files

Published

2012-03-10

Issue

Section

Artigos Originais